Typ giftfritt nagellack

Toppen! Superbra! Både för människor och miljö. Dock undrar jag om det är så att det är min världsbild som är snäv, eftersom jag ser sockersöta flockor i rosa kjolar och änglasött hår framför mig då jag läser namn som Girls Rule, Fairy Fabulous, Sea-quin och Forever Fancy...
Dock är det ju bra att de finns i "flera härliga färger", dvs rosa, ljusrosa, ännu ljusare rosa, lila, ljusare lila, rött och ljusblått. Bra bariation där. Flera härliga färger att välja mellan. Men vad hände med resten av färgcirkeln? 

Jag tycker att det är jättebra att det finns ett nagellack utan formaldehyd, toluen, ftalater, bisfenol A, etylacetat och aceton, jag tycker verkligen det! Den dag mina barn vill ha nagellack så kommer jag förmodligen att leta efter just ett sånt, men då hoppas jag att jag hittar ett med lite större variation på färgerna...  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0