Syndernas bekännelse

Ja, det var Hoyasällskapet som fick nästan alla mina pengar på årets trädgårdsmässa. Lite av en favorit i repris från förra året, med andra ord...
De som följde med hem i år och som ökade på samlingen en aning var:

H. aff. engleriana
H. chinghungensis
H. clandestina
H. danumensis
H. diptera NS05-24
H. erythrina
H. imperialis "Mary´s Cottage" from Palawan
H. kanyakumariana
H. lobbii (IML 1524)
H. sp Chiang Mai
H. stoneana
H. wayetii

De jag har sedan tidigare?

H. carnosa
H. carnosa compacta
H. carnosa variegata
H. golamcoiana (golamcoana?)
H. kerrii
H. linearis
H. multiflora
H. nummularioides
H. paziac gps 10032 (paziae?)

Plus sex stycken som jag inte har nåt namn på (tappat lapparna eller aldrig haft några). Ska kolla upp och återkomma. Vilka fler jag skulle vilja ha? Oj oj oj...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0