Att sälja en sjal

Japp, det går inte så bra att bara köpa (ev ibland byta) sjalar, efter ett tag så får man börja sälja sjalar också. Annars får man ett rätt ohanterligt antal efter ett tag... Den sista jag sålt har faktiskt inte flyttat härifrån än, den kommer att haman på lådan imorgon.

Det här är en Easy Care, i färgen Eld. Hur mjuk som hellst och verkligen klar i färgerna. Dessvärre för den här fina sjalen så använder jag hellst andra sjalar, företrädesvis olika Didysar.



Efter att den här EC:n har flyttat så har jag två kvar, en Öken och en Hav. Utöver det så har jag haft en Purpursky (två gånger, i två olika längder), en Skog, Regnbåge, Lava, en turkos som jag inte vet om det heter nåt speciellt, och en som heter Regnskog, som vad jag vet bara finns i ett exemplar. Jag tror att jag har bilder på de flesta av dem, så det kanske kommer inlägg om dem så småningom även fast jag inte har dem kvar.

Att sälja en sjal görs med blandade känslor. Det är ju sin lilla guldklimp som man har burut i det tygstycket! Och man har ju en gång köpt just den sjalen av någon anledning, ofta för att den är fin, eller skön, eller för att man är nyfiken på tyget/materialet/känslan.
Köper man begagnat så får man ofta tillbaks det man betalade för den, de sjunker inte så mycket i värde. Annars får man räkna med ca 75% av nypriset ungefär. Det kan skifta lite även beroende på hur vanlig sjalen/färgen är. En del sjalar görs bara i en begränsad upplaga och andra sjalar tillverkas inte längre, då kan de betinga ett högre begagnatpris än vad de en gång såldes för som nya.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback