Didymos Nino

petrol

Didymos är mitt favvomärke på sjalar. Tunna, smidiga och snygga. Det här är en Nino (aka snoppsjalen) Petrol och en av mina favoriter. Ninon är jaquardvävd och tunnare än Didymos randiga sjalar, den blir snabbt mjuk och känns inte särskilt ömtålig. Just den här är en storlek 7 (5,2m), vilket egentligen är lite för långt för att bära lillebror i med den här knytningen. Det blir så mycket tyg över som hänger, nästan ända ner till marken.
Till storasyster i full vintermundering är den däremot kanon, då behöver jag den här längden för att få till ett skönt knyt men nu var det den här som råkade ligga under vagnen så då fick jag ta den. 
M var så trött då jag hämtade henne på dagis så jag slängde upp lillebo på ryggen och M fick åka vagn. Hon slocknade som ett litet ljus och sover än, en och en halv timme senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback