Bära Barn Druvor

Många som vill bära sitt barn nära sig börjar med en Bära Barn-sjal, och så tycker de att det är jättekrångligt och slutar. Kortsjalar är bland det svåraste i sjalväg att knyta tycker jag, så jag är inte ett dugg förvånad över att man tycker att det där med sjalar är så svårt.
Dessvärre är det så att kortsjalarna och ringsjalarna har varit de vanligaste sjalarna i butik, om man vill slippa köpa över nätet. Nu upplever jag det som att det sakta men säkert börjar få plats andra sjalar i butikerna också, främst då trikåsjalar och vävda långsjalar.

Men jag gillar Bära Barn. De är en sån lagom storlek på nåt sätt, man kan ha dem som filt, solskydd, handduk, trasa, klädesplagg... och att bära med. Får man till en bra knut så behöver man inte heller knyta upp den, utan man har den färdigknyten och trär den bara över huvudet lite snabbt då det är dags igen.



Knuten jag använder kallas för lärkhuvud och är bra eftersom man kan spänna åt den i efterhand om det skulle behövas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback